Då vi har satt en så pass hög tröskel för vår standard på våra kurser, vill vi också behålla en minst lika hög tröskel och strävan för våra samarbeten. Vi väljer våra partners med stor omsorg och ställer höga men samtidigt rimliga krav.
Vi ser just nu över möjligheterna att synas med våra kurser på fler plattformar för att på så sätt få fler människor att uppmärksamma oss. Som en del i den processen kan vi därför stolt presentera vårt nyaste partnerskap tillsammans med Kurser.se!
Vilka är Kurser.se?
Kurser.se är en onlineportal som samlar kurser inom precis alla områden som finns. Här ryms kurser från leverantörer i hela Sverige inom allt från dans, konst och teknologi till förarintyg, hantverk och språk. För oss som företag är det självklart intressant att synas tillsammans med andra som erbjuder kurser, både konkurrenter men också inom andra områden.
“Vårt mål är att inspirera alla våra användare till att vara nyfikna, modiga och ta sig tiden att utforska nya saker. Att gå en kurs på fritiden ska inte vara krångligare än att gå på ett träningspass eller ta en fika med en kompis.”
Kurser.se
Detta står på Kurser.se’s hemsida och är vad som fick oss verkligen att känna att vi som företag strävar mot samma mål och vision. För även om vi utför våra visioner på olika sätt, är målet detsamma – att kurser ska vara något enkelt, lättillgängligt och roligt.
Vad innebär samarbetet?
Rent konkret innebär samarbetet att våra kurser kommer publiceras hos Kurser.se och att de genom deras portal även blir köpbara. Men på ett djupare plan innebär samarbetet även att vi kommer kunna ta del av besöksstatistik och data som vi kan använda för att i det långa loppet kunna erbjuda en bättre produkt till de som vill gå en kurs hos oss.
Vi är otroligt glada över att kunna presentera detta samarbete, och om du är intresserad av att se vår profil och läsa om våra kurser hos dem kan du enkelt klicka här.
Intressanta kursfakta
Kurser.se har en blogg där de ofta publicerar artiklar med intressant fakta och statistik om dagens kursdeltagare. Vi fastnar förstås i de artiklar där vi kan känna igen vår vision. Ta nedan statistik som exempel:
Visste du till exempel att hela 71% av Sveriges befolkning skulle gå en kurs om den gavs på distans? Eller att tidsbrist är den i särklass största anledningen till att inte gå en kurs?